Wczoraj zakończył się tegoroczny salon genewski. Organizatorzy odtrąbili sukces (choć trochę mniejszy niż przed rokiem). Do hal Palexpo weszło ok. 648 tys. gości, co zanotowały elektroniczne bramki. Genewa należy obok Frankfurtu, Paryża, Detroit i Tokio do piątki najważniejszych wystaw samochodowych na świecie, a tym roku będzie chyba najbardziej znacząca, bo ostatnia, na której są wszyscy. Do Frankfurtu, tradycyjnie najbardziej liczących się targów w latach nieparzystych (IAA odbywa się co dwa lata na przemian z salonem w Paryżu), część producentów nie przyjedzie – Mitsubishi, Nissan, Daihatsu już się wycofały.

Oto trochę zdjęć, które nie weszły do relacji w „Auto Świecie”.

Na początek Syker C8 Aileron napędzany 4,2-litrowym V8 o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. Skrzynia biegów: automatyczna, 6-stopniowa. Osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h w 4,5 s, prędkość maksymalna 300 km/h. Spalania nikt nie podaje:)

Spyker C8 Aileron na salonie w Genewie 2009

Spyker C8 Aileron na salonie (Genewie 2009)

Spyker C8 Aileron (Genewa 2009)

Spyker C8 Aileron (4.2 V8, 400 KM, 480 Nm)

Skrzydlate drzwi, ręcznie szyta skóra w kolorze Tropicana Orange

Skrzydlate drzwi, we wnętrzu ręcznie szyta skóra w kolorze Tropicana Orange

Infiniti Essence to bardzo efektowne studium luksusowego coupé o napędzie hybrydowym (z przodu benzynowe V6 440 KM plus 160-konny motor elektryczny z tyłu pod podłogą bagażnika).

Infiniti Essence (Genewa 2009)

Infiniti Essence (Genewa 2009)

Essence pokazuje, jak będą wygladać Infiniti przyszłości

Essence pokazuje, jak będą wygladać Infiniti przyszłości

W bagażniku komplet walizek marki Louis Vuitton

W bagażniku komplet walizek marki Louis Vuitton

Dla fanów „amerykanów” i nie tylko: ekstremalne Corvette ZR1. Wiem, że to nic nowego (debiut w Detroit w zeszłym roku, byłam przy tym, tyle że wtedy jeszcze nie pisaliśmy blogów:)), ale zawsze robi wrażenie. Amerykański supersportowiec wystawiany był na osobnym stoisku z dala od Chevroletów. Dla porządku przypomnę: 6,2-litrowe V8 rozwija z pomocą kompresora moc 647 KM, co pozwala mu dociągnąć od startu do „setki” w 3,6 s. Prędkość maksymalna: 330 km/h.

Corvette ZR1 (Genewa 2009)

Corvette ZR1 (Genewa 2009)

8 cylindrów, kompresor, 647 KM, 820 Nm, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów

8 cylindrów, kompresor, 647 KM, 820 Nm, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów