Koenigsegg CCX to pojazd ekstremalny, a jednocześnie kontynuacja spełnionych marzeń szwedzkiego chłopca, który chciał zostać producentem samochodów. Powstał na X-lecie prezentacji pierwszego CC (Competition Coupé) – w 2006 roku. Wciąż ściąga na stoisko Szweda tłum zwiedzających. W tym roku był nawet Arnold Schwarzenegger:)

Koenigsegg CCX na salonie genewskim 2009

Koenigsegg CCX na salonie genewskim 2009

Centralnie (przed tylną osią) umieszczono 32-zaworowe V8 DOHC o pojemności skokowej 4700 ccm, które z pomocą 2 kompresorów osiąga moc 806 KM przy 7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 920 przy 5500. To wystarczy, żeby od startu do 200 km/h przyspieszyć w 9,8 s! Koenigsegg podaje średnie zużycie paliwa swojej rakiety: 17 l/100 km. Dość optymistycznie. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni.

806-konne V8 z dwoma kompresorami spełnia normę czystości spalin Euro IV:)

806-konne V8 z dwoma kompresorami spełnia normę czystości spalin Euro IV:) i normę amerykańską. Napędzany nim Koenigsegg CCX sunie z maksymalną prędkością ponad 395 km/h

Monocoque zbudowany w włókien węglowych zbrojonych aluminiowym „plastrem miodu” waży tylko 72 kg i to łącznie ze zintegrowanymi zbiornikami paliwa. Kółka 19-calowe z przodu (opony 255/35), 20-calowe z tyłu (335/30). CCX jest roadsterem – hardtop zdejmowany ręcznie można schować pod przednią maskę. Bagażnik: 120 l – to chyba za mało nawet na kije golfowe. Na pocieszenie producent dodaje szyty na miarę kufer.

Zawieszenie kół na podwójnych wahaczach trójkątnych

Zawieszenie kół na podwójnych wahaczach trójkątnych

Najważniejsze: to nie jest prototyp, tylko samochód, który jeździ po publicznych drogach.

Co innego Koenigsegg Quant – to na razie czysta futurologia. Do środka nawet nie można było zajrzeć. Wiadomo, że drzwi unoszą się do góry jak skrzydła, a we wnętrzu jest miejsce dla czterech osób.

Koenigsegg Quant w Genewie 2009. Studium 4-osobowego coupé

Koenigsegg Quant w Genewie 2009. Studium 4-osobowego coupé

Koenigsegg Quant napędzany jest dwoma motorami o łącznej mocy 512 KM

Koenigsegg Quant napędzany jest dwoma motorami o łącznej mocy 512 KM

Tu zastosowany ma być napęd elektryczny. Akumulator ładowany będzie energią słoneczną. Jak powiedziałam – pieśń (dalekiej) przyszłości. Oby szwedzki wizjoner dał radę!